Salam semua......................
kk ana terharu sunggoh bila buka blog dapur usang adik CT ada comment kat situ.......terima kaseh CT kerana beri semangat buat kk ana.Blog ini hanya melepaskan masa yang terluang je dan menyimpan segala resepi2 untok rujukkan dimasa akan datang.Walaupun resepi2 nya bukan lah dari kk ana namun diatas kebaikkan blog2 kekawan semua dapat kk ana mencuba nya terima kaseh.....
Gambar ini bukan lah kk ana gi belajar masak tapi diambil ketika kk ana gi Simpang Renggam beli kuih,kata orang kuih kat sini sedap dan banyak hantar ke seluruh malaysia dan diSingapura juga.Kebetulan masa kk ana datang mereka sedang membuat kuih tart siap kasi rasa lagi aduh.....memang sedap.
Selain dari kuih raya mereka juga ada juga menjual keropok dan kerepek maaf kk ana tak tahu apa beza nya keropok dan kerepek.Kesemuanya di jual dengan harga yang berpatutan setahu kk ana tentu tak asing lagi bagi orang2 malaysia dengan tempat ini kan?Lebih2 lagi bila menjelang hari raya.
Bagi kk ana ini lah pertama kali ke sana, itu pun kerana adik kk ana misah dan salha nak membeli kuih buat jiran2 cina mereka.Kk ana pun shopping juga lah....kk ana hanya pergi kekedai Zainab aje maaf kalau salah,harganya berpatutan dan beranika kuih muih ada disini cuma tunjuk.. ambik.. bayar... tu je dah siap pun.
Bila kesini jangan lupa nak kena bawak banyak duit tau.. takut kalau2 ashik tunjuk sampai lupa kan?rambang mata di buat nya semua nya kita nak....ok apa lagi jom shopping...............

No comments:

Post a Comment